98fun.ir

بانوان خانه دار چه شاغل باشند و چه نباشند اکثر ساعت های روز خود را در آشپزخانه می گذرانند. مهم نیست آشپزخانه شما کوچک یا بزرگ باشد! آنچه مهم است دلپذیری و تنوع محیط آشپزخانه است. سلیقه ها متفاوت است. ممکن است خانمی رنگ های شاد و گرم را برای آشپزخانه خود بپسندد. خانمی دیگر فضایی خلوت و شیک با رنگ های خنثی دوست دارد. محیط آشپزخانه سنتی یا روستیک انتخاب اول بانوی دیگری است. خبر خوش این است که یک آشپزخانه مدرن و شیک می تواند مطابق تمامی سلیقه ها طراحی شود. شاید تعجب کنید اگر بگویم لازمه داشتن یک آشپزخانه امروزی همیشه تغییر کل دکوراسیون آشپزخانه و صرف هزینه های سنگین نیست! گاهی با تغییرات کوچک هم می توان فضایی دل انگیز و دوستانه داشت.

متفاوت بودن را تجربه کنید

به گزارش مجموعه طراحی دکوراسیون و کابینت وینا چوب یک توصیه بسیار مهم برای فضاسازی دلباز و دوست داشتنی در آشپزخانه این است که از کلیشه ها فاصله بگیریم. حتما لازم نیست همه وسایل برقی را روی کانتر آشپزخانه بچینید! یا از وسایل تزئینی خیلی گران قیمت برای آشپزخانه خود استفاده کنید. یا ویترین های گرانقیمت را برای قرار دادن ظروف تزئینی خریداری کنید.

از ایده های متفاوت بهره بگیرید! هیچ قانونی وجود ندارد که کابینت حتما باید سفید یا قهوه ای باشد. از رنگ های نشاط بخش مثل سبز و زرد و نارنجی یا رنگ های آرامش بخش مثل آبی و بنفش هم استفاده کنید.عزیزان ساکن در شهر قم برای این کار میتوانند از یک

کابینت ساز خوب در قم مشاوره بگیرند. چه ایرادی دارد اگر یک دیوار آشپزخانه را با کاغذدیواری با طرح و رنگ دلخواه خود بپوشانید؟ استفاده از قفسه به جای بوفه چطور؟ حالا که دنیا با سرعت زیادی به سمت مدرن شدن پیش می رود بهتر است ما هم خود را با این تغییرات هماهنگ کنیم و حال و هوای زندگی خود را به سوی بهتر شدن ببریم.

برای طراحی و اجرای کابینت در قم از مشاوران طراح کابینت کمک بگیرید و مهم ترین بخش آشپزخانه یعنی کابینت را با دقت بیشتری انتخاب کنید.

نکته دیگر انتخاب کابینت مناسب از لحاظ جنس و رنگ و قیمت است. کابینت مناسب برای آشپزخانه شما ممکن است با آشپزخانه دیگری در فضای دیگری کاملا متفاوت باشد. تصور نکنید اگر یک کابینت خاص در یک منزل زیبایی خیره کننده ای دارد حتما در همه آشپزخانه های دیگر هم همین زیبایی را خواهد داشت. ممکن است همین کابینت در آشپزخانه شما نه تنها زیبایی نداشته باشد بلکه خیلی نامتناسب جلوه کند. در انتخاب کابینت مناسب چند نکته بسیار کلیدی و مهم وجود دارد که قبل از هر تصمیمی باید در نظر بگیرید:

  • متراژ آشپزخانه شما (کوچکی یا بزرگی)
  • شکل هندسی آشپزخانه شما (مربع یا مستطیل یا …)
  • آب و هوای محل زندگی شما (خشک یا مرطوب یا معتدل)
  • میزان تابش نور آفتاب در آشپزخانه شما
  • مستقیم یا غیر مستقیم بودن نور آفتاب در آشپزخانه شما
  • نظر و سلیقه شخصی خود شما در انتخاب طرح و رنگ کابینت
  • فواصل تمیزکاری و ابزار و موادی که برای تمیز کردن کابینت خود استفاده میکنید

با اهمیت دادن به این نکات می توانید زیباترین و کاربردی ترین کابینت را برای آشپزخانه خود انتخاب کرده و بسازید.

کمک گرفتن از بقیه همیشه خوب است!

طراحان داخلی در این راه خیلی به شما کمک می کنند. خب درسش را خوانده اند! تخصص این کار را دارند. وقتی برای یک سرماخوردگی ساده به پزشک معالج رجوع می کنید آیا منطقی نیست که برای طراحی فضایی که بیشترین ساعات خود در شبانه روز را در آنجا می گذرانید و محیط آن تاثیر مستقیم روی روحیه شما دارد با یک طراح داخلی مشورت کنید؟

هزینه طراحی اصلا زیاد نیست. اما نتیجه طراحی درست و منطقی و هماهنگی دکوراسیون آشپزخانه با دیگر قسمت های منزل آن قدر مفید هست که شما را راضی نگه دارد.

یک طراح فضای آشپزخانه با توجه به همه نکات مهمی که برای انتخاب کابینت گفته شد مثل شرایط آب و هوایی محل زندگی شما و متراژ آشپزخانه و سلیقه خود شما و … بهترین فضاسازی ممکن را انجام می دهد. پس ضرری ندارد اگر کار را به کاردان بسپارید.

ترکیب رنگ های زیبا برای آشپزخانه ایرانی

هر روز ساختمان ها مدرن تر شده و امکانات آنها امروزی تر می شود. آشپزخانه ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. اگر بخواهیم با زمانه پیش برویم باید قدم هایی در راه مدرن کردن دکوراسیون آشپزخانه خود برداریم. یک گام بسیار موثر انتخاب ترکیب رنگ مناسب است. پایه رنگ دکوراسیون مدرن معمولا رنگ های خنثی هستند. رنگ هایی مثل سفید و خاکستری و کرمی و بژ رنگ غالب در طراحی داخلی آشپزخانه ها به حساب می آیند.

اما دکوراسیون پذیرایی مدرن فقط به این رنگ ها محدود نمی شود. شما می توانید از کاتالوگ رنگ ام دی اف رنگ های گرم و سرد مورد علاقه خود را با رنگ های خنثی ترکیب کنید و یک هارمونی زیبا و خاص خودتان بسازید. در ادامه شما را با چند نمونه ترکیب رنگ جالب و متفاوت آشنا می کنیم تا ایده بگیرید و آشپزخانه خاص و شیک خودتان را بسازید.

رنگ های سفید و سبز

ترکیب رنگ سفید و سبز در کابینت های آشپزخانه هم ساده و آرامش بخش بوده و هم انرژی فوق العاده ای به فضای آشپزخانه می دهد.

رنگ های زرد و خاکستری

دو رنگ زرد و خاکستری همیشه دو یار جدانشدنی هستند زیرا ترکیب زیبایی را می سازند. کابینت های آشپزخانه هم می توانند با ترکیب رنگ زرد و خاکستری محیط صمیمی و دلپذیری ایجاد کنند.

رنگ سفید و رنگ چوب

رنگ چوب همیشه هر فضایی را گرم و صمیمی می کند. فرقی نمی کند چوب چه درختی باشد یا تیره یا روشن باشد. هر چوبی متعلق به هر درختی که باشد جلوه ای دلنشین به دکوراسیون داخلی منزل می دهد. ترکیب رنگ سفید با رنگ قهوه ای یا رنگ چوب یک ترکیب فوق العاده جذاب و دلنشین است.

رنگ سفید و آبی

این تصور وجود دارد که رنگ آبی فقط برای اتاق پسر بچه ها مناسب است! شاید برای اینکه رنگ آبی را در قسمت های دیگر خانه امتحان نکردیم. ابدا خود را محدود به قواعد از پیش تعیین کننده نکنید و انواع رنگ های تیره یا روشن آبی را در کابینت های آشپزخانه خود انتخاب کنید و از ترکیب چشم نواز و روح بخشی که با رنگ سفید ایجاد می کند لذت ببرید.

 

برچسب ها :

تمامی حقوق مطالب برای سایت تفریحی و سرگرمی 98 فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.